HTML

Kerékpározás Győrben

A blog a győri kerékpárutak állapotáról, megoldásairól, hibáiról szól, javaslatok bringázóknak és az illetékeseknek. Beszámolók, képek, rendszeresen.

Friss topikok

Linkblog

Újabb útjavítások!

2014.07.13. 11:35 Öreg1965

Ismét jó hírrel jelentkezek, végre érdembeli javulás történt a Temetőtől a Tesco-ig húzódó bringaút állapotában.
Az illetékesek kijavították a legdurvább hibákat, kátyúkat, és a 821-es út kereszteződésében elkészült, 20 év után a RÁMPA! Éljen, éljen!

WP_20140707_11_29_50_Pro.jpgKijavításra került a Pándzsa híd is, ez van a képen. Az összes javítást nem fotóztam, mert legalább 20 van, és ezek csak a legdurvább hibák voltak. Igaz a temetőnél nem sikerült valami fényesre a javítás, de még így is sokkal jobb, mint a milyen volt.

WP_20140707_11_30_37_Pro.jpgIgazából, a teljes szakaszt újra kellene burkolni, plusz a Szent Lélek templomtól a Baumax-ig kellene járda is, mert folyton a gyalogosokat kell kerülgetni a bicikliúton...

1 komment

Címkék: győr kerékpárút bicikliút útjavítás rámpa útkarbantartás 83 as Pádzsa-híd Temető

Testvéroldal...

2012.07.24. 21:43 Öreg1965

Győri kerékpározással foglakozó testvéroldal

Szólj hozzá!

Címkék: győr kerékpárút kerékpározás bringázás

Új csomópont a Fehérvári út - Vágóhíd utcánál

2012.07.18. 13:25 Öreg1965

Végre nem csak morgolódom, de jó hírrel is szolgálok!

Fénykép0067.jpgA fent említett csomópontot átépítették, mert egy OBI áruház épül a sarkon. Ennek kapcsán a csomópontban teljesen új bicikliút épült, az oda vezető szakaszokat pedig kijavították. A csomópontban épített kerékpárút kifogástalan, rámpák simák, a Vágóhíd utcai szakaszon a bringaút a buszmegálló mögött vezet, szóval mintaszerű minden. Igaz, azt nem értem, hogy a Fehérvári úton közlekedő bicajosoknak miért van felfestve a kövezetre egy elsőbbségadás kötelező jelzés, hiszen pont nekik van elsőbbségük, de lámpa is van, így ennek nagy jelentősége nincs, bár értelme sem.

Fénykép0066.jpg

Sajnos, ugyanez a profi kivitelezés már egyáltalán nem jellemző az ide vezető 2 útszakaszon. A Fehérvári út hídjáról lefele gurulva még úgy-ahogy kijavították a burkolathíbákat, de a kereszteződéstől az Árkád fele kerekezve a javításokat már sokkal inkább összecsapták, hol javították, hol nem, néha csak az út egyik felét javították és az utolsó szakasszal már nem is foglalkoztak. :-(

Az már csak hab a tortán, hogy miért kellett ezt is viacolor díszkőből kirakni? Nem lett volna sokkal olcsóbb aszfaltozni?

Persze, ha abból indulok ki, hogy itt Győrben nem tudnak sima aszfaltot teríteni egy kerékpárútra, akkor lehet, hogy ennek inkább örülni kellene, így legalább fél évig normális lesz a burkolat. De utána milyen lesz, azt jól mutatja az az út, amit a Pápai út mellett van a Baumax oldalánál. Több bringást láttam, aki már fel sem ment rá, ment az úton, olyan vacak már, nől a kövek között a gaz, egyenetlen az egész felület. Vagy ez is megsüllyed, mint a Tihanyi Árpád úti aluljáró mindkét végén a bringaút piros kövezete. Jó kis felni-gumi gyilkos perem alakult ott is ki.

Az jellemző egyébként, hogy a bicajutat itt is átvitték az összes létező csatornafedélen, de ezek legalább szintben vannak (egyelőre).

Kellemes bringázást mindenkinek!

Öreg

6 komment

Címkék: Vágóhíd utca Fehérvári út új kereszteződés bicajút-felújítás

Felújított kerékpárút Győrben!

2012.06.04. 17:41 Öreg1965

Sziasztok!

 

Végre jó hírrel szolgálhatok!

A Szent Imre úton a Rómer Flóris úttól a Vasvári Pál utcáig tartó, iszonyatosan felgyűrődött, keskeny, balesetveszélyes bringautat teljesen felújították!

Fénykép0050.jpg

Van normális rámpa, a járdától szép, sárga vonal választja el a bicikliutat, a fák törzsétől beljebb vitték, így remélhetőleg pár évig nem fog felgyűrődni.

Fénykép0051.jpg

 

Szóval minden szép és jó, amíg rá nem hajtasz úgy 20-25-tel.

No, onnantól már nem örül az ember ennek a szép. új útnak!

KÖNYÖRGÖM, MAGYARORSZÁGON SZABVÁNY ÍRJA ELŐ, HOGY A BICIKLIUTAKNAK HULLÁMOSRA KELL ÉPÜLNIE??? NINCS OLYAN CÉG, AKI TUD 2M SZÉLESEN SIMA ASZFALTOT TERÍTENI?

25 km/h-s tempónál még a lelked is kirázza... Egy vadiúj út! Valószínűleg nem 2 fillért fizetett érte a város a kivitelezőnek. Pedig egyet sem kellett volna!

Aki csak ilyen munkát tud csinálni, az ne építsen kerékpárutat! Építsen járdát, parkolót, annak elmegy...

De utat ne!!!

 

 

 

 

Ha már a mi adónkat költik, akkor abból vagy normális kivitelezést csináljon a cég vagy semmilyent, mert ez így pénzkidobás!

Kíváncsi lennék a városvezetés részéről, hogy ezt az utat ki vette át és végigment-e rajta bringával? Fogadni mernék komoly összegben, hogy nem!

2 komment

Címkék: felújítás kerékpárút pénzkidobás bringautak

Egyirányúsítás Révfaluban

2012.02.13. 11:40 Öreg1965

Sziasztok!

 

Megint úgy tettek ki táblát az Ady Endre utca elejét, hogy azt a bringás a bringaútról befordulva abszolút nem látja. Gratulálok a kihelyezőnek!

 

A bringás feje felett 1 m-re levő táblát senki sem látja, az út mellett levő meg el van forgatva. Ha valaki meg jobbra fordulva nekihajt a szembejövő autónak, az senkinek sem lesz jó. A hibát jeleztem a Közútkezelőnek is, kíváncsi leszek, lépnek-e valamit.

1 komment

Címkék: nem utca ady tábla endre látható

Tudathasadásos jelzések a Pápai út és a Tesco között

2011.12.20. 22:25 Öreg1965

Sziasztok!

 

Jó rég óta nem jelentkeztem, ennek oka, hogy mostanában 3 keréken gurulok, és ezzel a triciklivel csak kevés kerékpárúton férek el. Most mentem a Pápai úti kereszteződéstől a HiperTesco felé és vissza, és döbbenten láttam a a jelzések kavalkádját.

A képen jól látszik, hogy a Tesco-nál az út jobb fele a gyalogosoké, bal fele a bicajosoké. Kicsit tovább haladva, a Pápai úti kereszteződésnél a tábla és a felfestés nagyon nem passzol!

A kerékpár/gyalogút végét jelző tábla összhangban van az előzővel, a felfestés viszont pont a fordítottját mutatja. Most akkor hol is haladjon szegény bringás???

És ezt is átvették a gyártótól, sem neki, sem a műszaki ellenőrnek nem tűnt fel...

És persze, a két tábla között sem ártana pár helyre a sávra is felfesteni, hogy most az út melyik fele kié.

 

 

3 komment

Címkék: tábla jel útburkolati ellentmondásos

83-as út mentén a Pápai úttól Ménfőcsanakig.

2011.06.11. 13:23 Öreg1965

Ez a szakasz szintén nagyon régi, és ahol nem tették tönkre, ott még mindig nagyon jó!

A pápai útnál áthaladva a Pándzsa hídján, egy igazi bringaúton gurulhatunk, széles, jó minőségű, sima aszfalt, a TESCO buszmegállója mögött halad az út, nem a megállón keresztül, mint sok helyütt. Igazi példa ez a szakasz, hogy lehet minőségi, időtálló utat építeni! Ilyen kellene mindenütt. A Decatlon előtt átt kell menni a régi 83-as mellé, mert az M1-es felhajtóját csak erre lehet kikerülni. A lámpától a Decatlonig még jó az út, de onnantól vége a jó világnak!

Az utat több helyen felbontották, a visszaaszfaltozásnál már nem figyeltek arra, hogy a javított burkolat is sima legyen. Az autópálya elkerülő szakaszánál a híd építése miatt egy U alakú kitérőt építettek be, csapnivaló minőségű burkolattal. Az Metró bekötő útja után pedig már nem is beszélhetünk kerékpárútról, a járdára terelték a bringásokat is és az lett a "bringaút". Azóta felbontották itt is a járdát/bicajutat, az aszfaltozás a javítás után egyszerűen vicc. Balesetveszélyes!!! Hogy lehet ilyen munkát átvenni/kifizetni?

Másrészt a burkolatban akkora repedések vannak, hogy nem egyszerűen fű, de kisebb rét is virít benne.

 

 Szerencsére, ahogy beérünk Ménfőcsanakra, a bringaút véget ér, jobb az autóúton menni, az legalább járható...

Szólj hozzá!

Fehérvári út: Mészáros Lőrinc utcától az Ipar úti körforgalomig.

2011.06.11. 12:22 Öreg1965

Ez a szakasz a szokásos nagyrészt sárga festékkel készült kerékpárút összes jellemzőjét mutatja, egyenetlen burkolatminőség, az úton csatornafedelek, amik persze nincsenek sok helyen szintben az aszfalttal, de legalább vannak rámpák, és többé-kevésbé járható a burkolat. A gyalogosokra itt is vigyázni kell, mert a sárga csík valahogy nem tűnik fel senkinek.

A Körkemence utcai kereszteződésnél viszont a tervező vitt egy dupla csavart a kerékpárút vonalvezetésébe, de nem tudom, minek. A kerékpárút megy kívül, a kerítés mellett a járda. A kereszteződésig, mert ott bevitték a bringautat belülre, majd a túloldalon vissza.

Könyörgöm, minek??? Hogy az ember kerekesének 2× is kacsázni kelljen a gyalogosok között, hátha elüti valamelyiket??? Agyrém...

 

2 komment

Fehérvári út: Mészáros Lőrinc utcától a Vágóhíd utcáig.

2011.06.11. 12:12 Öreg1965

Sziasztok!

A Mészáros L. utcánál levő körforgalom egészen járható, kivételesen majdnem mindenütt sikerült megoldani a rámpákat, igaz, a piros díszkőből kirakott burkolat már nem mindenütt sima, de ez még a legjobbak közé tartozik. A jó világ azonban csak az Urbantsok Tibor utcáig tart, ahonnan a Vágóhíd utcáig horror a burkolat állapota. 10 km/h-val is szétrázza a hátsómat... 10 cm-es felgyűrődés, ugyanilyen széles repedések, feltört beton, van itt minden! A győri bringautak egyik legrosszabbja, sajna, nem az egyedüli.

 

 

2 komment

Nagy Imre utca, majd a 83-as bringaútja a Szauter Ferenc úttól a Pápai útig

2011.05.24. 17:35 Öreg1965

Ez Győr legrégibb vagy egyik legrégibb bicajútja, egészen Ménfőcsanakig kiér (erről a szakaszról majd később), már vagy 20 éve készült.

Sajna, 20 éve csak rongálják, az akkor kiváló minőségű, sima aszfaltot már csak hellyel-közzel látni, karbantartására gyakorlatilag nem költöttek, csak rongálták.

A Szauter Ferenc úti körforgalom után rögtön az öreg fák alatt vitték el az utat, aminek következtében azok gyökerei pár év alatt teljesen felpúposították az aszfaltot. Aki a nyomvonalat tervezte, az sohasem látott még ilyet?

 Sajna, hiába megy át az ember a járdára (a sárga csík túlsó fele), az sem jobb.

Az viszont balesetveszélyes, hogy a táblán kívül sehonnan nem derül ki, hogy melyik sáv kié, mindenki megy össze-vissza. Én már felnyársaltam hátulról itt egy diáklányt, mert a bicajúton ment a barátnőivel kart karba fűzve, így kénytelen voltam rájuk csilingelni, amit persze, szintén nem figyeltek. Miután áttértem a járdára, az utolsó pillanatban a lány észrevette, hogy rossz helyen van, és félreugrott a kerékpárútról, hova máshova, mint pont elém. Szerencsére mindketten megúsztuk pár zúzódással.

Az aszfaltot százszámra szeli keresztbe repedések, amikben szépen díszlik a fű, persze, így méginkább felgyűrve a repedést. Egyiket-másikat vagy 10 éve javították, ennek eredménye az lett, hogy egy repedés helyett  2 van, vagy megsüllyedt a javítás, vagy eleve púposra csinálták, ma is az...

 A Gerence utcai kereszteződés is egy gyöngyszem. Rámpára már itt sem futotta, csak azt nem értem, az ilyen helyekre mi a fenének szegélyköveket rakni. Hogy legyen min ugratni a bringásoknak meg a mozgáskorlátozottaknak???

 Ide már nem jutott még 3 vödör aszfalt vagy beton az elmúlt 20 év alatt, hogy valamiféle rámpa legyen?

A túloldalon is éktelenkedik már évek óta egy beszakadás, van vagy 15 cm mély, csak azért nem több, mert már részben megtelt homokkal, sárral. Gondolom, az illetékesek megvárják, hátha betelik magától.

A fű mindenesetre már szépen díszlik benne. A további szakasz sem jobb, egykori útfelbontás után trehányul visszaaszfaltozott szakaszok, aknafedelek, a benzinkútnál megemelt, de lapáttal és gereblyével készült zötykölődő az eredeti sima aszfalt helyett, majd kátyúk és egy fél méter átmérőjű beszakadás vár ránk. Kátyúból van egylyukú, van kétlyukú, sőt több... :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Igazi felüdülés a Mécs László úti kereszteződés, szép piros díszburkolattal fedett bicajút-szakaszok várnak ránk, itt csak 5 cm-es ugratókat építettek nekünk! Juhéjjjj!

 Igaz, nem kérdeztek meg, de nekem jó lett volna a sima aszfalt is, ha sima!

Persze, az nem lett volna ilyen elegáns, csak járhatóbb. Ugyanez vár ránk, ha továbbmegyünk a Pápai úti kereszteződésnél Ménfőcsanak felé, csak duplán.

Naponta több száz ember zötykölődik itt pár ember hülyesége miatt.

- Apróság, nem nagy ügy - mondaná az illetékes! Nem, nem nagy, valóban, 5 cm az egész. Csakhogy semmibe sem került volna szintbe hozni a két felületet. Csak egy kis odafigyelés kellett volna, hiszen csak 5 cm az egész!!!

 

Szólj hozzá!

Szauter Ferenc út - Szent Imre út körforgalom és tovább a Nagy Imre utcáig

2011.05.24. 16:50 Öreg1965

Szép napot!

Verőfényes 28°C-unk van, igazi tarkóégető...

Megpróbáltam körbemenni a körforgalomban, de az én gépem csak egy orosz Fecske (van még, aki ismeri? ;-) ), nem egy downhill gép, mert ide az kell! Minden egyes út találkozásánál 10 cm-es ugrató! Csókoltatom azt, aki ezt megcsinálta, kerekezzen rajza napi 8 órát egy hónapon át. Ez lenne a minimum, amit megérdemel...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Csak 2 jellemző kép, sajna, a szintkülönbség itt nem annyira látszik, de az igen, hogy rámpa sehol.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Szauter Ferenc úton tovább haladva a kétirányú kerékpárút még egy sárga csíkkal sincs elválasztva a járdától, 5-10 cm-es felgyűrődések és repedések tarkítják az aszfaltot.

 A Nagy Imre úti körforgalomnál megint 2 ugrató fogad, igaz, itt ki is tették a táblát, hogy kerékpárút vége. Hogy a túloldalon folytatódik? Hogy fel is van festve a zebra mellett? Kit zavar, túl unalmas lenne a sok következetes jelzés...

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Győrújbaráti bekötőút-Pápai út kontra 83-as bevezető

2011.05.23. 09:13 Öreg1965

No, itt az első gyöngyszem.

Győrújbarátról rendszeresen jövök Győrbe, a fenti kereszteződést 2 éve építették újjá, komoly pénzből, EU-s támogatás, ecetera. Megoldották?! a kerékpárosok közlekedését is, a képen látható módon:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Győrújbarátról Győr fele a kerékpárútra kis ívben a nyilaknak megfelelően kellene kanyarodni. Ráadásul SEHOL! nem helyezték a kerékpárutat egy szintbe az úttesttel, és 4! lámpát kell keresztezni! Minden piros nyíl elejénél és végénél 5 cm-es ugrató van. Összesen ezen az irányon 15db! Agyrém. Az áthaladási idő több, mint 5 perc. Én még embert nem láttam bringával, aki a kerékpárúton ment volna... Vajon miért? Kiváncsi volnék, ezt ki tervezte és ki hagyta jóvá? Az illető hány éve ült utoljára kerékpáron? Az Audik kerekei persze, nem veszik észre a 5 cm-es szintkülönbségeket...

Visszafele is ez az út persze, akkor csak 13 ugrató van, ha pedig valaki Győr felől Ménfőcsanak fele megy (erre vannak a bevásárló központok is, így naponta több százan bringáznak itt), 4 ugrató a büntetés. Igaz, ez már kimondottan jónak számít a 83-as bicajútjához képest, de arról majd a következő bejegyzésben.

Szólj hozzá!

Címkék: kerékpárút kereszteződés ugrató győrújbarát főút 83 as

Nap/Lapindító

2011.05.17. 12:01 Öreg1965

Sziasztok, Bringások, leendő Bringások és útkezelők!

 

Huhhh, ez utóbbi merő naivitás volt a részemről, de hátha...

Szóval úgy döntöttem, feltérképezem Győr és környéke biciklis útjait, és egy kis beszámoló keretében közzéteszem a tapasztalatokat. Elég gyakran bringázom Győrben és a környéken, és rémes, hogy miféle felületeket neveztek ki bicikliútnak, és hogy a régi bicikliutak mennyire nincsenek karbantartva.

A város illetékesei előszeretettel mondják el, hogy megint átadtunk 5 km új kerékpárutat! Jujj, de jó, lehet örülni! AZ már más kérdés, hogy

  • az út olyan minőségű, hogy máj új korában sem lehet rajta 20-szal végigmenni anélkül, hogy kirázza a lelkedet,
  • hogy a kerékpárútat képtelenek egy szintbe hozni a kereszteződésekben az útfelülettel, 
  • Hogy egy sima jobbra kis ívben való kanyarodáshoz elvileg 17! 5 cm-es ugratón kell(ene) átmennie a bringásnak
  • hogy a kerékpárút nagyon szép színes, széles, csak 1 évvel a megépítése után ráz, mind a 230V
  • hogy ....

Még sorolhatnám a hibákat, de itt nem teszem.

Konkrét utakat és konkrét hibákat fogok mutatni rövidesen.

 

Addig is jó időt és balesetmentes bringázást!

Öreg

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: győr kerékpárút kerékpározás úthibák bringázás bringautak útkezelés útkarbantartás