HTML

Kerékpározás Győrben

A blog a győri kerékpárutak állapotáról, megoldásairól, hibáiról szól, javaslatok bringázóknak és az illetékeseknek. Beszámolók, képek, rendszeresen.

Friss topikok

Linkblog

Felújított kerékpárút Győrben!

2012.06.04. 17:41 Öreg1965

Sziasztok!

 

Végre jó hírrel szolgálhatok!

A Szent Imre úton a Rómer Flóris úttól a Vasvári Pál utcáig tartó, iszonyatosan felgyűrődött, keskeny, balesetveszélyes bringautat teljesen felújították!

Fénykép0050.jpg

Van normális rámpa, a járdától szép, sárga vonal választja el a bicikliutat, a fák törzsétől beljebb vitték, így remélhetőleg pár évig nem fog felgyűrődni.

Fénykép0051.jpg

 

Szóval minden szép és jó, amíg rá nem hajtasz úgy 20-25-tel.

No, onnantól már nem örül az ember ennek a szép. új útnak!

KÖNYÖRGÖM, MAGYARORSZÁGON SZABVÁNY ÍRJA ELŐ, HOGY A BICIKLIUTAKNAK HULLÁMOSRA KELL ÉPÜLNIE??? NINCS OLYAN CÉG, AKI TUD 2M SZÉLESEN SIMA ASZFALTOT TERÍTENI?

25 km/h-s tempónál még a lelked is kirázza... Egy vadiúj út! Valószínűleg nem 2 fillért fizetett érte a város a kivitelezőnek. Pedig egyet sem kellett volna!

Aki csak ilyen munkát tud csinálni, az ne építsen kerékpárutat! Építsen járdát, parkolót, annak elmegy...

De utat ne!!!

 

 

 

 

Ha már a mi adónkat költik, akkor abból vagy normális kivitelezést csináljon a cég vagy semmilyent, mert ez így pénzkidobás!

Kíváncsi lennék a városvezetés részéről, hogy ezt az utat ki vette át és végigment-e rajta bringával? Fogadni mernék komoly összegben, hogy nem!

2 komment

Címkék: felújítás kerékpárút pénzkidobás bringautak

A bejegyzés trackback címe:

https://bringautak.blog.hu/api/trackback/id/tr684565181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rickyramirez 2012.06.22. 21:02:08

Végigmentem én is ezen a szakaszon csak azért, hogy véleményt tudjak mondani. Nos, azt tapasztaltam, amire számítottam: lehet, hogy nem 100%-osan egyenletes, vannak benne minimális egyenetlenségek, de végig lehet rajta menni, semmi különöset nem vettem észre, egyáltalán nem ráz nagyon, kerékpárútnak ez elmegy. A kérdés ennél a szakasznál az, hogy miért kellett arra várni tizen-akárhány évet, hogy a tényleg balesetveszélyes, járhatatlan utat megcsinálják? Az elmúlt mondjuk tíz évben, amióta balesetveszélyes volt, az nem volt érdekes? Nem számított volna, ha valaki elesik vagy a kerékpárjának valami baja lesz?

És ha már felújításnál tartunk, a napokban végre valahára átadták a Fehérvári út felüljáróját (mármint a kerékpárutat, hiszen az "otósok" eddig is zavartalanul közlekedhettek, talán csak egy-két napig volt kisebb kellemetlenségük az aszfaltozás miatt). Lehet, hogy erről majd lesz poszt is, úgyhogy nagyon ne menjünk a dolgok elébe, de azért addig is összehasonlítanám a két utat (a jelen posztban szereplőt és a Fehérvári útit). Nos, ha a Szent Imre úti rossz, járhatatlan, stb... (szerintem nem), akkor kérdés, hogy milyennek lehetne nevezni a Fehárvári útit, illetve egészen pontosan annak a híd lábától az Árkád üzletházig tartó szakaszát? Ha csak a híd burkolatát nézzük, akkor is azt tapasztalhatjuk, hogy ahol a régi burkolat véget ér, arra nem voltak képesek, hogy az ott lévő felgyűrődést illetve hiányzó aszfaltrészt kipótolják. Ugyanúgy ott éktelenkedik a kerékpárok épségét veszélyeztető lyuk, mint eddig. Erre úgy látszik, nem jutott már egy-két ezer forint.

Ha pedig a kereszteződés után továbbmegyünk, akkor láthatjuk, hogy közvetlenül a kereszteződés után sem tüntették el teljesen az ott lévő felpúposodásokat, az Interspar Centerig tartó szakaszon pedig csak a tényleg balesetveszélyes felgyűrődéseket simították el, illetve néhány lyukat betömtek, de ezek közül sem mindegyiket! Vajon miért nem? De maga az út egyrészt maradt ugyanolyan keskeny, vagyis kétirányú közlekedésre nem alkalmas (márpedig ez kétirányú, és azt már csak zárójelben említem, hogy az út szélére felhordott sár is ottmaradt, és azt semmi és senki onnan eltávolítani nem fogja, és ez tovább szűkíti az utat), másrészt pedig a minősége attól ugyanolyan rossz maradt, hogy a felgyűrődések úgy-ahogy eltűntek (és az eddigi felgyűrődések helyén sokkal kellemetlenebb átmenni, mint a Szent Imre úti, újonnan átadott szakaszon).
Szóval ezt az utat (amelyet még bőven 1990 előtt rittyentettek oda [már akkor is pocsék minőségben] feltételezhetően azért, hogy a kivilágítatlan kerékpárokkal hajnalonta és estelente a Rába gyárba tartó és onnan jövő jelentős számú ember ne az úttesten imbolyogjon, és hogy ne üssenek el senkit emiatt) teljes egészében fel kellett volna újítani, nemcsak toldozni-foltozni, és megfelelő szélességűre kellett volna csinálni úgy, hogy két szembejövő jármű biztonságosan elférjen egymás mellett. Hát erre józan ésszel persze ebben a városban még a legoptimistább ember sem számíthatott, itt, ahol kerékpárosbarát elismeréseket vesznek át, de valójában szinte ellenségnek tekintik a kerékpárosokat; ahol akkora területen, mint a szűken vett belváros, sehol a világon nincs annyi "Kerékpárral behajtani tilos!" tábla kihelyezve – szinte egymás hegyén-hátán vannak az említett területen. És ha már nem is csinálták meg teljesen, ahogyan meg kellett volna, akkor is adódik itt is a kérdés: miért kellett több mint tíz évet várni arra, hogy a felgyűrődéseket eltüntessék? Miért kellett több mint tíz évig balesetveszélyes úton közlekedni?

Na, és ha továbbhaladunk, eljuthatunk az Interspar Center előtti útkereszteződéshez, ahol ismét csodás "kerékpárosbarát" dolgokat tapasztalhat az arra járó. A zöld jelzés ideje (lemértem) 6,5 másodperc, amelynél még akkor is minimum már sárgára váltó lámpánál ér át az ember a túloldalra, ha azonnal indul a zöld jelzésre. És legtöbbször nem is tud elindulni sem azonnal, mert a keresztező úton szinte mindig (lehet bármikor ellenőrizni, ha valakinek nincs tapasztalata és nem hiszi) belejön egy-két jármű a pirosba, akadályozván ezzel az elindulást, és ha az a valami egy kamion, akkor mire szabaddá válik az út, már le is telt a 6,5 másodperc. Csodás, nem? És azt még nem is említettem, hogy emlékeim szerint úgy tíz éve még úgy volt itt a lámpabeállítás, hogy a kerékpárosok csak minden második vagy harmadik lámpaváltásra kaptak zöldet (pontosan már nem emlékszem, hogy második vagy harmadik volt-e, de így volt). Ebben az a szégyen, hogy mindez egy olyan városban történik, ahol közlekedésmérnököket is képeznek, és kerékpárosbarátnak nevezi magát a település.

Ha itt átvergődtünk valahogyan a pirosba behajtó kamionok mögött, akkor azt látjuk, hogy a folytatódó kerékpárút két oldalán nem egyforma az aszfaltréteg. Nos, ennek oka, hogy amikor 2006-ban az Árkád üzletház előtti körforgalmat csinálták, az egyik (de csak az egyik) oldalát felbontották és újraaszfaltozták (az úgy-ahogy jelenleg is járható), a másik oldalát nem! Hogy miért? Valószínűleg nem találták eléggé tönkrementnek. Azonban azóta itt is több igen jelentős felgyűrődés keletkezett, de ezeket persze most nem csinálták meg. Ez már nem érdekes... Pedig ezek sem kisebbek, mint azok, amelyeket a lámpa túloldalán elsimítottak. Nem baj, majd tíz év múlva, addig kibírjuk! :-(((((
Azt pedig már meg sem merem említeni, hogy a kerékpárút körforgalomnál lévő lámpájánál kb. fél perc (vagy még nagyobb) a "holtidő", vagyis az utolsó keresztező jármű elhaladása után ennyi időt kell várni a zöldre (azaz arra, hogy a keresztező forgalom pirosat kapjon) úgy, hogy soha nem jön semmi, aminek zöld van.

Öreg1965 2012.06.25. 19:59:01

@rickyramirez: Kösz a hosszú és kimerítő elemzést!

Abban igazad van, hogy a a Szent Imre úti kerékpárút nem rossz, csak nem tökéletes! És ha már építenek egy vadonatúj szakaszt, akkor azt igazán megcsinálhatnák rendesen is! A Fehérvári úti szakasz is, amiről írtál, valóban katasztrofális volt, most már csak rossz, nem katasztrofális. Valóban javult az állapota, de ez is mutatja, hogy ezt a munkát sem az odafigyelés jellemezte. A legszükségesebb javításokat úgy-ahogy megcsinálták, a többit meg egye meg a fene... Az egészről rövidesen teszek fel egy posztot valóban.