HTML

Kerékpározás Győrben

A blog a győri kerékpárutak állapotáról, megoldásairól, hibáiról szól, javaslatok bringázóknak és az illetékeseknek. Beszámolók, képek, rendszeresen.

Friss topikok

Linkblog

Új csomópont a Fehérvári út - Vágóhíd utcánál

2012.07.18. 13:25 Öreg1965

Végre nem csak morgolódom, de jó hírrel is szolgálok!

Fénykép0067.jpgA fent említett csomópontot átépítették, mert egy OBI áruház épül a sarkon. Ennek kapcsán a csomópontban teljesen új bicikliút épült, az oda vezető szakaszokat pedig kijavították. A csomópontban épített kerékpárút kifogástalan, rámpák simák, a Vágóhíd utcai szakaszon a bringaút a buszmegálló mögött vezet, szóval mintaszerű minden. Igaz, azt nem értem, hogy a Fehérvári úton közlekedő bicajosoknak miért van felfestve a kövezetre egy elsőbbségadás kötelező jelzés, hiszen pont nekik van elsőbbségük, de lámpa is van, így ennek nagy jelentősége nincs, bár értelme sem.

Fénykép0066.jpg

Sajnos, ugyanez a profi kivitelezés már egyáltalán nem jellemző az ide vezető 2 útszakaszon. A Fehérvári út hídjáról lefele gurulva még úgy-ahogy kijavították a burkolathíbákat, de a kereszteződéstől az Árkád fele kerekezve a javításokat már sokkal inkább összecsapták, hol javították, hol nem, néha csak az út egyik felét javították és az utolsó szakasszal már nem is foglalkoztak. :-(

Az már csak hab a tortán, hogy miért kellett ezt is viacolor díszkőből kirakni? Nem lett volna sokkal olcsóbb aszfaltozni?

Persze, ha abból indulok ki, hogy itt Győrben nem tudnak sima aszfaltot teríteni egy kerékpárútra, akkor lehet, hogy ennek inkább örülni kellene, így legalább fél évig normális lesz a burkolat. De utána milyen lesz, azt jól mutatja az az út, amit a Pápai út mellett van a Baumax oldalánál. Több bringást láttam, aki már fel sem ment rá, ment az úton, olyan vacak már, nől a kövek között a gaz, egyenetlen az egész felület. Vagy ez is megsüllyed, mint a Tihanyi Árpád úti aluljáró mindkét végén a bringaút piros kövezete. Jó kis felni-gumi gyilkos perem alakult ott is ki.

Az jellemző egyébként, hogy a bicajutat itt is átvitték az összes létező csatornafedélen, de ezek legalább szintben vannak (egyelőre).

Kellemes bringázást mindenkinek!

Öreg

6 komment

Címkék: Vágóhíd utca Fehérvári út új kereszteződés bicajút-felújítás

A bejegyzés trackback címe:

https://bringautak.blog.hu/api/trackback/id/tr204664197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bringaval · http://bringaval.uw.hu 2012.07.22. 12:17:02

Üdv neked, kedves Öreg1965 (azt hiszem, én vagyok az öregebb), a közelmúltban találkoztam a blogoddal. Látom, nem csak az én szememet böki a sok eszetlenség, amit Győrben a biciklivel közlekedőknek tűrniük muszáj.
Hozzájárulnál-e, hogy a saját biciklis lapom kezdőoldalán egy, a blogodra mutató hivatkozást helyezek el?

bringaval · http://bringaval.uw.hu 2012.07.22. 12:22:22

Csupáncsak a linket hagytam le.
Szóval, bringaval.uw.hu lapra, a beköszöntő alatti helyre raknám a blogodra mutató hivatkozást.

Öreg1965 2012.07.23. 15:22:52

Kedves Bringával!

Megtisztelsz a linkkel!

Üdv:

Öreg

rickyramirez 2012.08.15. 00:54:01

"A csomópontban teljesen új bicikliút épült" - Építettek az "otóknak" egy kanyarodósávot, amely az addig kerékpárútként funkcionáló, förtelmes úthibákkal gazdagon tarkított út helyét foglalta el, így a mellette található részt tkp. feltöltötték, és oda került a kerékpárút új vonalvezetése. Tehát eddig is megvolt a kerékpárút, csak most lett ott egy kanyarodósáv, és hát a kerékpárút nyilván az út szélére kerül; vagyis nem új kerékpárút épült, hanem az eddig meglévőt "arrébb tolták". Azt gondolom, hogy a felső képen látható két nyúlfarknyi, piros kövekből kirakott szakaszt azért nem kéne új kerékpárútnak nevezni...
Az tény, hogy oda elsőbbségadást előíró jelet festeni hatalmas marhaság volt, a hozzá nem értés tökéletes esete: ugyanis egyrészt ennek szinkronban kéne lennie a táblákkal (amely persze nincs, hiszen itt valóban a kerékpárúton közlekedőknek van elsőbbségük), másrészt pedig ellentmondásban van a kereszteződésben látható sárga, szaggatott vonallal, amely mindig azt jelzi, hogy elsőbbsége lesz az ott közlekedőnek, vagyis jobbról alárendelt út van, szemből pedig a kanyarodási szabályok alapján neki van elsőbbsége (más kérdés, hogy megadják-e).

"A Fehérvári út hídjáról lefele gurulva még úgy-ahogy kijavították a burkolathíbákat" - Igen? Én nem így látom. A felső képen a kereszteződéstől az autóbusz-megállóhelyig tartó nem túl hosszú szakaszon volt egy hatalmas megsüllyedt rész, azt javították ki. Azonban itt végig felpúposodott az út, amely pontosan ugyanolyan maradt, mint volt, hozzá sem nyúltak. Na most ez - ha valaki nem tudja, hogy ilyen, és nem számít rá - balesetveszélyes, és tönkreteheti a kerékpár felnijét, gumiját, ha mondjuk 5 km/h-nál gyorsabban halad át rajtuk.

"De lámpa is van" - Van. És működik? Nem. Biztosan fog, majd valamikor. De addig is eltelik jó sok idő, és közlekedni addig is kell. Szóval a kereszteződésen való áthaladás szempontjából annak jelenleg nincs sok jelentősége, hogy van-e lámpa telepítve, mivel üzemen kívül van.

Arról nincs szó az írásban, hogy még a hídon, ahol a kanyarodósáv kezdődik, és még a régi kerékpárút van, egy széles repedést nem voltak képesek kijavítani, és ez állandó problémát jelent az arra haladóknak (bizonyos, hogy nem csak nekem). Erre már nem volt egy-két ezer forint? Szintén ugyanitt a belógó növényzetet nemrégen vágták le (ezt sem akkor kéne már ugye, amikor fél éve elfoglalja az útpálya felét, ellehetetlenítve ezzel a közlekedést...), de így is belóg egy nagy ág, amely remekül arcon tudja az arra kerekezőt csapni. Most nekem kell ágvágóval felszerelkezve közlekedni, hogy megoldódjon a probléma? Egyszerűen nevetséges!

Korábban már írtam a Szent Imre úti új szakasz kapcsán arról, hogy ha a felső képen továbbhaladunk, akkor ott valóban lyukak maradtak az úton, amelyikhez volt kedvük, azt betömték, amelyikhez nem, azt nem. Szintén probléma, hogy - visszatérve a lámpa kérdéséhez - önmagában a lámpa nem oldja meg az áthaladás problémáját, hiszen az Interspar Centernél (ahogyan azt korábban is írtam) súlyosan elhibázott a lámpák beállítása, 6,5 másodpercig van zöld a kerékpárosoknak, és szemből folyamatosan bemennek a pirosba, nem egyszer kamion is, vagyis hiába van zöld (még ha csak 6,5 mp.-ig is), nem lehet menni, mert ott van az ember előtt a kamion. További súlyos probléma, hogy a kora reggeli és a késő esti órákban is üzemelnek a lámpák, ahelyett, hogy sárgán villogóra lennének állítva, így nagyon sokszor alakul ki olyan helyzet, hogy égen-földön sehol senki, és a lámpa mutatja a pirosat. Súlyosan elhibázott dolgok ezek, ilyenkor sárga villogó mellett lehetne biztosítani a folyamatos továbbhaladást, és amennyiben szükséges, a kihelyezett jelzőtáblák mutatnák, hogy mely közlekedőnek van elsőbbsége.

Általánosságban annyi mondható el erről a szakaszról, hogy teljes egészében fel kellett volna újítani, teljesen új burkolattal, és ami a lényeg, hogy ki kellett volna szélesíteni, hogy az egymással szembeni elhaladás biztonságos legyen. Jó, most a szabályos akadálypályából csináltak egy fokkal jobbat (persze nem jót, nem elfogadhatót), de erre is miért kellett mondjuk tíz évet várni? Miért kellett ennyi ideig förtelmes úthibákon végigkínlódnia magát annak, akinek erre vezet az útja? Mire megy el vajon az a több tízmilliárd forint, amelyből az a város egy évben gazdálkodhat?

bringaval · http://bringaval.uw.hu 2012.08.18. 09:02:11

@rickyramirez: nagyon jók a meglátásaid a bicikliutakkal, az úgynevezett fejlesztésekkel kapcsolatban.
Az útburkolatra festett "Elsőbbségadás kötelező" jel úgy ahogy van, az építők ostobaságát mutatja. Félek, leradírozás helyett inkább legalizálják azzal, hogy felállítanak egy azonos jelentésű táblát mellette. Kétirányú bringaútnál ez érdekes helyzetet teremt: a mellékútról érkező autónak az egyik irányú bicikliforgalmat el kell engednie, a másikat nem... Remélem, ekkora keverést már nem okoz az útkezelő, bár MTP ezt is kidumálná a sajtóban!
Amiért írok: azt olvasom Nálad, "a kereszteződésben látható sárga, szaggatott vonal... mindig azt jelzi, hogy elsőbbsége lesz az ott közlekedőnek" A sárga, széles, szaggatott vonal (kockázás) semmi módon nem utal az adott hely elsőbbségi viszonyaira. Ez egészen egyszerűen azt jelzi, hogy a sárga kockák között kerékpárút halad át az autós úttesten. (speciel itt tényleg elsőbbsége van, de azért, mert védett úttal párhuzamos a bicikliút)
Ha egy biciklis alaptalanul azt hiszi, hogy ilyen sárga kockák közt elsőbbsége van, balesetveszélyes helyzetbe hozza saját magát.
A honlapomon (bringaval.uw.hu) a "Kockázgatunk, kockáztatunk?" című részben pont azt ecsetelem, mennyi veszéllyel jár a különálló kerékpárutak efféle sárga kockás átvezetéseinek a létesítése. Sokan egyféle "biciklis zebrának" hiszik a kerékpáros átvezetést, pedig nem az.

Öreg1965 2012.08.18. 17:34:38

@rickyramirez:
Szia!

Igazad van, de a Fehérvári úttal kapcsolatban azt írtam, úgy-ahogy javították ki. Ugyanez igaz a kereszteződéstől az Árkádig.

Ja és valóban nem új kerékpárutat építettek, csak a régit javították egy szakaszon, mivel újjáépítették.

Sokkal jobb lett, mint amilyen volt, legalább ezt a szakaszt megcsinálták. Sajnos, minden apróbb javulásnak örülni kell!

Öreg